Jag vill lämna tillbaka en vara jag köpt, hur gör jag då?
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits. För företag eller för konsumentköp under 400kr gäller inte ångerrätten. Ni som kund har rätt att öppna och undersöka varan dock så debiteras eventuella skador på originalförpackning med 200kr. Ingen retur godkänns utan att man meddelat Kutts. Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas för att vi skall se vilken order returen gäller.
Notera att batterier, kretskort och produkter som räknas som intimprodukter godkänns enbart om orginalförpackning är oöppnad.
Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden och returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott) det går såklart bra att kontakta vår kundtjänst för att få en spårbar retursedel av Kutts Barber AB till en kostnad av 99kr.
Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Efter vi mottagit returvaran återbetalar vi köpet till angivet bankkonto eller betaltjänst inom max 14 dagar.
Fraktavgift och returporto återbetalas ej.
Kontakta vår kundtjänst och informera om att du vill ångra ditt köp och få information om vart returen ska skickas, kundtjänst når du via formuläret på https://kutts.se/pages/kontakta-oss. Glöm inte att tala om vilken order och vara det gäller så går det hela mycket smidigare.