Försäljningsvillkor

Samtliga priser på Kutts.se visas inklusive 25 % moms. Inga extra kostnader utöver eventuell frakt tillkommer. Efter lagd beställning skickas ett e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet. Din orderbekräftelse/faktura gäller som kvitto.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som Ni har angivit i era kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet, vi tillämpar en fast fraktavgift på 59kr om du beställer för under 2 000kr och gratis frakt om du beställer för mer än 2 000kr. Vi levererar i första hand med DHL via DHL-ombud, i vissa fall använder vi även PostNord och vanlig post.

Expresshantering
Oavsett orderbelopp kan ni välja att köpa till expresshantering. Det innebär att din order hamnar högst upp på vår prioriteringslista och vi hanterar din beställning innan alla andra ordrar som hanteras.

Betalsätt
Vi använder Klarna och PayPal för alla våra betalningar och ni kan betala med faktura, kort eller direktbetalning via er bank. Klarnas kassa är enkel och vi tar inget betalt för något av betalsätten, även faktura är kostnadsfritt hos oss.

Rabatt
Rabattkoder gäller endast på icke redan rabatterade varor.

Leveranstid
I regel har du varan inom 2-7 arbetsdagar. Under sommar-, jul-ledigheter och Black Week kan leveranstiden vara påverkad. Skulle det bli ytterligare fördröjningar kontaktar vi dig självklart omgående.

Om du inte har fått din vara inom 7 arbetsdagar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst här: Kundtjänst.

Integritetspolicy
För att handla hos oss måste Ni fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Vi förmedlar eller säljer aldrig uppgifter till tredje part.

Utebliven betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 14 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta på 11% och samtliga våra fakturor överlåts till Klarna. 

Outlösta paket
Vid de fall när ett paket ej hämtas ut debiteras 199kr per paket för returfrakt och hantering av returpaket. När ditt paket har kommit fram till ditt ombud får du ett SMS med information om ditt paket och vart du ska hämta det. Vi använder det telefonnummer som du angivit i din order. Paketet ligger hos ombudet i 14 dagar. Om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar kommer det att skickas tillbaka till oss och dina pengar återbetalas minus 199kr per paket. Detta gäller även paket som ej har kunnat levererats till din adress.

Försäljning till minderåriga
Köp från personer ej fyllda 18 år godkänns ej utan målsmans tillstånd.

Garantier
Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på ett år från tillverkaren. Alla varor omfattas dessutom av konsumentköpslagen, för länk se längst ner på sidan, och alla ärenden kommer hanteras för att följa den lagen. Garantin är begränsad och gäller ej om produkten används i professionell miljö.

Reklamationer
Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt.
Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan ni returnerar en vara.
Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 10 dagar till vår kundservice.

Ångerrätt och retur
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits, för företag eller för konsumentköp under 400kr gäller inte ångerrätten. Ni som kund har rätt att öppna och undersöka varan dock så debiteras eventuella skador på originalförpackning med 300kr. Ingen retur godkänns utan att man meddelat Kutts. Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas för att vi skall se vilken order returen kommer från. Batterier eller produkter som räknas som intimprodukter godkänns enbart om orginalförpackning är oöppnad.

Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst debiteras kund om förpackningen är bristfällig. Efter vi mottagit returvaran återbetalar vi köpet till samma konto som användes vid betalning inom max 10 dagar. När en retur från order med ett orderbelopp över gränsen för fraktfritt resulterar i ett nytt totalt orderbelopp under gränsen för fraktfritt tillkommer frakt, detta gäller även om en hel order med ett totalbelopp över gränsen för fraktfritt returneras.

Köp kan inte avbrytas efter att det är genomfört då vår orderhantering är automatisk, det går självklart bra att returnera en hela eller delar av en beställning efter den levererats.

Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Det går bra att kontakta kundtjänst för att få en spårbar retursedel av Kutts Barber AB till en kostnad av 99kr

Justerade trimmers
Vi kan hjälpa dig att justera din trimmer till 0 mm, men det gäller endast Wahl Balding och Wahl Detailer. Det här är ett speciellt önskemål du kan välja att göra på din maskin mot en kostnad på 299 kr. Då varan speciellt justeras enligt dina önskemål, så kan vi inte erbjuda dig någon ångerrätt på den varan om du väljer att köpa till och justera din trimmer.

Service och reparationer
Vid service och reparationer sehttps://kutts.se/pages/service-och-reparationer

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment.

Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.
Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Cookies
En cookie är en fil som skickas från en webbsida, t.ex. www.kutts.se, till din dator. Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn när du besöker vår sida. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies finns risk all all funktionalitet på vår sida inte fungerar vilket kan leda till att du inte kan lägga en beställning. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara någon som helst personlig information om dig.


Tvist
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan kunden och Kutts Barber AB. Kan dessa parter inte komma överens följs Allmäna reklamationsnämndens eller ODR's rekommendationer.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Distansköplagen
Länk till "Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" (Distansavtalslagen) - https://lagen.nu/2005:59
Länk till Konsumentverket sida om distansavtal och köp utanför affärslokaler - https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Postadress
Kutts Barber AB
c/o Månsson
Ernst Torulfsgatan 15 c
416 73  Göteborg